Activiteit

De cliëntenraad als “steen in de vijver”

17 juni
Vrijdag 17 juni 2022
13:30 tot 15:00
Online bijeenkomst

Waar denk jij aan als je “Cliëntenraad” hoort?
Pff…. Een langdurig en moeizame traject van overleg en besluiten nemen? Of…. samen met de cliënten (waar we het immers allemaal voor doen!) gaan we de zorg nog mooier en beter maken?


Hoe komt het, dat in zorgorganisaties wel ambtelijk secretarissen Ondernemingsraden (OR) zijn en weinig of geen ambtelijk secretarissen van Cliëntenraden (CR)? Terwijl deze laatste binnen zorgorganisaties wettelijk verplicht zijn?

Het instellen van Cliëntenraden in zorgorganisaties is niet alleen een wettelijke verplichting maar ook van grote waarde voor de organisaties en natuurlijk: DE cliënt!

Wie kunnen de raad vormen? Hoe wordt deze ingesteld en hoe gaan zij te werk? Wie neemt de initiatieven en tot welke resultaten kan dit leiden?

Cliëntenraden zijn de gesprekspartners voor bestuurder(s) en anderen in de zorg en doen dat vanuit cliëntperspectief. Hiervoor hebben ze nauw contact met hun achterban.
Ik ga jullie meenemen in de structuur van cliëntmedezeggenschap en vertel over mijn ervaringen als ambtelijk secretaris van diverse cliëntenraden in diverse zorgsectoren.

Ans Huurnink neemt je mee aan de hand van sprekende en mooie praktijkvoorbeelden.

 


Ans Huurnink

 

Interesse in deze webinar?

Maximaal 25 deelnemers. Registratie blijft mogelijk, dan voor een Webinar later dit jaar. Hierover krijg je bericht. 

 Je ontvangt de bevestiging van je inschrijving per mail, via AdSysCo Team-host. Accepteer deze uitnodiging, dan wordt de Webinar toegevoegd aan je agenda. Ontvang je deze niet? Controleer dan je spambox. We wensen je alvast veel plezier. ​​​​​​​

Profielfoto van Rianne Burgers
2 jaar geleden
Profielfoto van Rianne Burgers
2 jaar geleden

Ik heb deze sessie gedeeld met de voorzitter van de centrale clientenraad bij Atlant. 
Ik hoop dat meer Deelmee mensen deze mooie sessie doorgeven aan de clientenraad van hun organisatie. 
Tijdens de kennismaking met Ans, heb ik haar ervaren als een deskundige op het gebied van de clientenraad en haar praktijkvoorbeelden gaven helder inzicht. 

Rianne Burgers. 

Profielfoto van Ans Huurnink
2 jaar geleden
Profielfoto van Ans Huurnink
2 jaar geleden

Dank je wel Rianne! 

Ik hoop vooral ook de zorgprofessionals meer te kunnen vertellen over de werking van cliëntenraden en hoe daarmee samen op te trekken om de zorg nog mooier en beter te maken. We gaan er een mooie sessie van maken met sprekenden en praktische voorbeelden.