Samen tegen eenzaamheid.  De...

Rianne Burgers 2 weken geleden
4

Samen tegen eenzaamheid. 

De Zilverlijn. 

Nu de ouderen nog even thuis moeten blijven en minder bezoek krijgen, ligt het sociale isolement op de loer. Ouderen voelen zich eenzaam. Het Nationale Ouderenfonds heeft samen met AdSysCo & Pro-Feel de Zilverlijn gestart. Achter deze telefoonverbinding zitten vrijwilligers met een luisterend oor. Kom je als professional mensen tegen,  die door een telefoontje zich weer even prettiger voelen. Lees in dit bericht hoe je dat contact op een simpele manier tot stand kunt brengen. 

Meedoen is belangrijk

Mee doen in de maatschappij, je eigen wijk of buurt is belangrijk. Het zorgt voor contacten en verbinding met mensen om ons heen, juist in onze directe omgeving. En soms kan het zijn dat je je eenzaam of alleen voelt, dat overkomt iedereen weleens. Hoe dat voelt is voor iedereen verschillend en het is niet te zien. Dit onderwerp is ook lastig bespreekbaar.

De Zilverlijn

Het Nationaal Ouderfonds heeft samen met ons de krachten gebundeld om op grote schaal vrijwilligers te laten bellen met ouderen. Door een driehoek te creëren tussen de beltechniek, de software voor klanten en vrijwilligers en professionele ondersteuning kunnen we veel ouderen bellen die dat, juist NU, nodig hebben.

Onze drijfveer (AdSysCo & Pro-Feel), waarvoor wij elke dag weer ons bed uitkomen is onze passie om iedere burger in regie te brengen, de burger eigenaar van de beslissing, misschien met ondersteuning, maar wel in de regie. Onze footprint is belangrijk voor ons.

Hiervoor wijken wij weleens van de gebaande paden af, door fundamenteel anders te kijken, te denken, te durven maar ook te doen. Door het juist ‘anders’ te doen, samen met anderen, ontdekken we andere vormen van samenwerking en ontstaan er marktkansen.

Reden voor ons om gedurende de Corona crisis, het Ouderenfonds met haar organisatie en de beltechniek in te zetten. AdSysCo & Pro-Feel vragen actief hun achterban (zorg- en welzijnsorganisaties) mee te doen en vervolgens de techniek beschikbaar maakt en de processen ondersteunt om veel ouderen deze kans te bieden.

Wij dagen op dit moment al onze klanten uit om minimaal 100 eenzame ouderen aan te leveren. Vanzelfsprekend mogen dat er ook meer zijn. Op die manier bereiken we de komende maanden, door heel Nederland, dat er een (minimaal) wekelijks contact is tussen vrijwilligers en eenzame (nu nog meer geïsoleerde) ouderen.

Een wekelijks lichtpuntje van de Zilverlijn

“Ik ben dan wel een oude knakker, maar ik sta nog vol in het leven. Ik vind het fijn om aanspraak te hebben als ik thuis ben. En daarom is de Zilverlijn van het Ouderenfonds echt een uitkomst.” Meneer Van Doorne (89) wordt iedere week gebeld door een van onze vrijwilligers voor een gezellig praatje en een luisterend oor.

“Je hoort je eigen stem soms niet meer”. Joke van der Klauw heeft geen vrienden meer in de buurt en kinderen wonen ver weg. Een telefoontje van de Zilverlijn breekt de week.

Wat is de Zilverlijn en voor wie?

  • Een speciale belservice voor ouderen
  • Deelnemers worden gebeld op een vast dagdeel door getrainde vrijwilligers

Voor wie?

  • De Zilverlijn is voor alle ouderen die het leuk vinden om regelmatig een praatje te maken aan de telefoon.
  • Deelname is gratis en vrijblijvend en uiteraard zijn alle gesprekken vertrouwelijk.

Meer informatie?

Wit u meer informatie bel met Ellen Zomer Pro-Feel 06 139 39 844. Ouderen kunnen zich direct aanmelden bij de Zilverlijn en te bellen naar 088 344 2000. U wordt vervolgens binnen 14 dagen teruggebeld. Meer informatie: https://www.ouderenfonds.nl/activiteiten/zilverlijn

HomePartnersContactUit Deelmee Inloggen